Dostawa i Płatność
Zamówienia
Dokładamy wszelkich starań aby wysyłać dokładnie te produkty które zostały zamówione. Nie wystawiamy na sprzedaż produktów których nie mamy na stanie. Natomiast jeśli zdarzy się sytuacja w której zamówionego produktu nie będziemy w stanie dostarczyć, zwrócimy koszt zakupu tego artykułu.
Dostawa
Większość zamówień jest wysyłana do 3 dni roboczych po zaksięgowaniu płatności. Natomiast zamówienia złożone w trakcie naszej corocznej wyprzedaży zrazów mogą być wysyłane z kilkudniowym opóźnieniem, w zależności od liczby otrzymanych zamówień. W całkowitych kosztach wysyłki jest uwzględniona opłata za pakowanie zamówienia. Koszt pakowania jest kwotą stałą, natomiast koszt dostawy jest zależny od wagi przesyłki. Radzimy grupować produkty w jednym zamówieniu. Pudełka są dość pojemne, a Twoje produkty są dobrze chronione.
Aby zapewnić że zamówione drzewka i zrazy dotrą terminowo i w dobrym stanie, korzystamy z usług firm kurierskich. Oczywiście, dla tych klientów którzy się znajdują w okolicy, zawsze można przyjechać i odebrać zamówienie osobiście (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu wizyty), przez co odpadają koszty wysyłki.
Drzewka w fazie aktywnego wzrostu mogą być wysyłane tylko w okresach bez mrozu. W naszej części Polski jest to przeważnie okres od maja do połowy września. Natomiast drzewka z gołym korzeniem (w fazie spoczynku) wysyłamy pomiędzy listopadem a marcem. Zrazy mogą być wysyłane przez cały rok, o ile są na stanie, i temperatury nie spadają poniżej -10 C.
Staramy się zapewnić najbardziej realny termin dostawy dla Twojej lokalizacji. Wiele czynników wpływa na ustalenie terminu, np: czy dany okres jest odpowiedni do wysadzenia drzewek, czy dane produkty są dostępne, i czy burze czy mrozy w Twojej okolicy nie wpłyną negatywnie na wysłane produkty.
Czy mogę poprosić o wysyłkę w konkretnym terminie?
Tak, uwzględniamy prośby o wysłanie zamówienia w konkretnym tygodniu, mając na uwadze warunki omawiane powyżej. Aby poprosić o inny termin wysyłki, proszę się skontaktować z obsługą sklepu za pomocą formularza kontaktowego po złożeniu zamówienia. Z przyjemnością uzgodnimy dogodny termin wysyłki.
Kiedy otrzymam zamówienie?
Po złożeniu zamówienia, otrzymasz informację o najbardziej prawdopodobnym terminie wysyłki na podstawie zamówionych produktów. Jeśli termin wysyłki ulegnie zmianie, zostaniesz o tym poinformowany mejlowo.
Do których krajów wysyłamy zamówienia?
Obecnie drzewka wysyłamy wyłącznie do krajów członkowskich Unii Europejskiej. Zrazy możemy wysłać do krajów spoza UE, z wyjątkiem Stanów Zjednoczonych. Jeśli chcesz złożyć zamówienie z kraju spoza UE, prosimy o kontakt z nami przed złożeniem zamówienia, w celu omówienia możliwości wysyłkowych.
Proszę mieć na uwadze że w Figarnii nie śledzimy ciągle zmieniających się wymagań nałożonych przez kraje na importujących rośliny i materiały nasienne, lub zakazów z tym związane. Odpowiedzialność ta spada na kupującego. Jeśli Twój kraj ogranicza import takich produktów, zamówienie jest składane na własne ryzyko. Figarnia nie ponosi odpowiedzialności za wysyłki zatrzymane przez agencje celne lub inspektorów fitosanitarnych.
Informacje o płatnościach
Zaksięgowanie płatności następuje wkrótce po złożeniu zamówienia. Po udanej płatności otrzymasz mejla z potwierdzeniem. Jeśli zamówienie zostało zmienione po zaksięgowaniu płatności, i wskutek tego nastąpiła niedopłata, różnica musi zostać dopłacona przed wysłaniem zamówienia. Jeśli wskutek zmian powstała nadpłata, to różnica zostanie zwrócona przy obsłudze zamówienia.
Zamówienia składane przez stronę internetową zostaną wysłane po zaksięgowaniu płatności. Jeśli do 7 dni nie otrzymamy płatności za zamówienie, zamówienie zostanie zanulowane.
Zamówienia można opłacić na kilka sposobów. Preferowana metoda to przelew bankowy (dostępny dla płatności w PLN i EUR). Można również zapłacić gotówką (w złotówkach lub euro), jeśli odbierasz zamówienie osobiście. Bez względu na rodzaj płatności, jeśli płatność jest w walucie innej niż złoty polski, to zastrzegamy sobie prawo do określenia kursu po którym dokonujemy przewalutowanie.
Zakaz dalszej odsprzedaży
Informujemy że nasze produkty nie są przeznaczone do dalszej odsprzedaży przez pośredników. W dodatku, zakazana jest sprzedaż produktów ze szkółki Figarnia przez osoby trzecie, podające się za autoryzowanych dystrybutorów Figarnii. Jakiekolwiek użycie marki Figarnia bez naszej pisemnej zgody jest zabronione i będzie surowo karane.